zondag 19 januari 2014

Amsterdamse doily

Geen knutselkamer en geen tijd. Dus blijft het stil op mijn blog. Zelfs amper tijd om reacties achter te laten. Vorig weekend met Mariken en nog een vriendin naar Amsterdam geweest. Daar onder het genot van een nootje en een wijntje aan deze doily begonnen. Als een idioot hebben we met z'n drieën zitten haken, tussen het shoppen en uit eten gaan door. Toen was alleen het oranje middenstuk nog maar af. Van Mariken het patroon (uit Mollie makes) gekregen om 'm af te maken. Gelukkig heb ik daar geen knutselkamer voor nodig. Dat heb ik gezellig beneden aan de grote tafel gedaan.
 

22 opmerkingen:


  1. Wat is-ie mooi geworden!! Dat is nog eens een leuk souvenirtje uit Amsterdam...ontzettend genoten.
    Fijne zondag verder, Mariken xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt leuk.....
    Ik heb al een paar pogingen gedaan om haken te leren........helaas ik heb het niet in me.

    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Ellen en zo te horen hebben jullie het heel gezellig gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf joh, mooi gemaakt! Ik ben ook aan het haken geslagen een eenvoudige colsjaal, maar toch wel weer leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat mooi! Ben stiekem wel jaloers op al die mooie haaksels, ik bak er niks van. Maar ik geniet gewoon van die van jullie :)
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet te veel in de Molly Makes kijken want dan blijf je bezig.... Gr marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er goed uit! Mooi gehaakt zo te zien (ik heb er geen verstand van, maar het sluit zo te zien goed aan!).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het voordeel van haken is dat je het op bijna elke plek kunt doen en er niet zo heel veel voor mee hoeft te slepen. Mooie doily is dit zeg. Ik weet nog goed dat mijn oma vroeger heel veel van dit soort kleedjes haakte en nu wordt het weer helemaal hip.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtige doily Ellen!
    Haken is zo leuk en kun je idd overal doen. Ik zit ook iedere avond voor de tv te haken.
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijke doily Ellen ...heel apart met het oranje binnenin....Knap haakwerk...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is wel een orgineel souvenier zo. Erg leuk geworden. Zelf wil ik ook eens leren haken, maar weet niet zo goed hoe en waaraan te beginnen.
    Mijn andere kaart was er eentje zonder stempel of plaatje. Echt zweten voor mij, morgen kijk ik er maar weer eens naar misschien valt dan alles letterlijk en figuurlijk op zijn plek.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig is je doily geworden, heel gaaf ☺

    Een hele fijne avond nog.
    Veel liefsss van Erica ☼
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi haakwerkje is het geworden Ellen, en heel knap gemaakt, ik kan zowieso niet haken, dus ik vind het al snel heel knap wat mensen allemaal kunnen maken met een haaknaald! Erg mooi om te zien allemaal. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ha Ellen,
    ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die het druk op school heeft. Geen idee of dat vorig jaar dee tijd ook zo was, maar nu is het beredruk. Gelukkig had ik wat kaartjes in de vakantie gemaakt en vorige week zondag (toen jij in A'dam zat zonder knutselkamer) ook een paar.
    Je haakwerk is enig. Ik kan ook haken, maar kom er nog niet aan toe. Als ik iets heb gemaakt laat ik het zeker zien. Wat ga je ermee doen? Gebruik je hem als onderzetter? Of is het een onderdeel van iets groters?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi, die doily! Schooldrukte is zeer herkenbaar... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat moet toch wel een vrolijke boel zijn als je zo samen met vriendinnen een dagje weggaat en tussendoor gezellig zitten haken!
    Je haakwerkje ziet er perfect uit Ellen....mooi met het oranje in het midden.

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is leuk om te lezen: haken terwijl je met je vriendinnen tussen het winkelen door lekker koffie zit te drinken in Amsterdam! Gave doily!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig patrootje! Wij vinden het zo knap!! Petje af hoor. En wat leuk dat jullie z'n gezellige dag in Amsterdam hebben gehad :)

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie Doily, ook gezellig om te doen!!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook ik ben geen haakster. Gun me gewoonweg geen tijd. Veel te veel andere leuke dingen. Maar ik zie overal de leukste dingen voorbij komen, en bewonder jullie. Erg leuk, en toffe kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. leuk leuk leuk ! doet me denken aan mijn mama... die heeft allerlei pannenlappen zelf gehaakt van vroeger.
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen