zondag 18 november 2012

Winterwensen

Ter gelegenheid van het éénjarig bestaan van Bij oma Dee is er een challenge waarbij je de kleuren rood-wit-blauw moet gebruiken. Speciaal voor die wedstrijd heb ik twee kaartjes gemaakt. De afmetingen zijn 10 x 10. Leuk om eens op zo'n klein formaat te werken. Voor beide kaartjes heb ik hetzelfde afdrukje gebruikt: Cosy Polly van de Digistamp Boutique. Beide keren heb ik het op kraft afgedrukt, de ene keer alleen wat groter dan de andere. Het is uitgestanst met de Layered Label die-namics van MFT. Voor het bovenste kaartje heb ik papier gebruikt van Marianne Design: Winterworld. Het papier voor het onderste kaartje komt uit een paperpad van Authentique. Verder heb ik nog wat fishtail die-namics gebruikt en de dog tag voor het tekststempeltje. Dat stempeltje is weer van Marianne Design. Ben wel benieuwd welk kaartje jullie mooier vinden...
challenge:
Bij oma Dee - rood-wit-blauw

21 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes! In eerste instantie dacht ik de bovenste het mooist te vinden, maar die onderste vind ik toch ook wel heel leuk met die zachte kleuren!
    Nog een fijne zondagavond en morgen nog een dagje vrij...
    Liefs Mariken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, de bovenste vind ik het mooiste wat kleur en de onderste wat sketch betreft. De stempel op kraft vind ik erg mooi, er hoeft dan verder ook niets aan gedaan te worden. Wij willen dat altijd kleuren maar hoeft niet.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ellen,

    Ik kan niet kiezen hoor, vind ze allebei op hun eigen manier even mooi. De bovenste springt eruit door de felle kleuren, de onderste heeft iets liefs door de zachte kleuren. En wat een schattig afdrukje. Helemaal leuk.

    Groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke kerst kaartjes, leuke stempel en door de kleur combi heel origineel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie kerstkaartjes Ellen, leuk zo'n klein formaatje hé?
    Mijn favoriet is de onderste door de zachte kleurtjes.
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, dat is een moeilijke vraag. Ik vind de bovenste qua kleur erg mooi, misschien iets meer kerstkleur door het rode papier. Bij de onderste is het wel leuk dat je de stempel helemaal ziet. Ook erg leuk dat je de stempels zo op verschillende manieren hebt gebruikt! Daar heb ik nog nooit aan gedacht, maar ik vind het echt een super idee!
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn alletwee leuk, de bovenste is warmer van kleur, de onderste vind ik spannender van compositie.
    Mooi gedaan Ellen !
    Gr Alix

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ellen. Via de blog van Henriët (waar je had gezegd dat je dezelfde tekststempel had gebruikt ;o) ) ben ik bij jou gekomen. Wat een mooie kaarten maak je! Ik word meteen volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaartjes Ellen!
    Ze zijn vanwege de kleur toch heel verschillend.
    Vooral de zachte kleurtjes vind ik supermooi!

    Liefs Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat zijn het twee leuke kaartjes!
    Maar mijn keus gaat toch naar de bovenste, die vind met de felheid van zijn kleuren het mooist!
    Groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ik vind ze allebei leuk! Wat een goed idee die.stempel alleen op kraft, trekt daardoor juist de aandacht. Heel verschillend, zucht, ik kan niet kiezen ;-) groetjes joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooie kaartjes maar ik ga toch ook voor de onderste. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Ellen,

    wat leuk om eens wat kleinere kaartjes te maken! Het afdrukje is erg leuk en ik vind het toch echt twee heel verschillende kaartjes!
    Ik vind de onderste het mooist. Het papier van de bovenste is gewoon erg druk, misschien is dat het?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Twee mooie kaarten heb je gemaakt! De bovenste spreekt mij het meest aan, maar dat komt denk ik omdat ik rood echt bij Kerst vind horen. Leuk om het stempeltje zo op een label te gebruiken. En heb je er bij de bovenste een stukje van weggelaten?
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind ze allebei super geworden Ellen, mijn kaartje heb ik al geplaatst bij oma Dee.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldig leuke kaartjes Ellen, zo zie je maar dat je niet altijd hoeft in te kleuren om een heel gaaf effect te krijgen. Ik ga niet kiezen hoor want ik vind ze allebei mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kaartjes! Vooral die onderste vind ik erg mooi door de combinatie van de iets zachtere tinten en het kraft.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Twee super leuke kaartjes Ellen!! Ik ga voor de onderste....ik hou van zachte tinten en kraft.
    Gezellig dat je meedoet met deze rood-wit-blauwe challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk zeg, dat je 2 kaartjes hebt gemaakt! Ook leuk om te zien hoe verschillend de stempel overkomt alleen maar door een andere snijmal te gebruiken. Mooi effect om het niet in te kleuren!
    Erg leuk dat je meedoet met de rood wit blauw challenge!

    BeantwoordenVerwijderen